Vítám vás

na největším českém FanBlogu o celé sérii RPG Gothic.Sekce jednotlivých dílů jsou oddělené velkým nadpisem.Pokud nevíte jak se zde pohybovat přečtěte si prosím návod stránek.Hledejte informace,hlasujte v Anketách,nebo pište své připomínky,názory,dotazy do návštěvní knihy.
Děkuji

Gothic Návod part2

21. května 2009 v 13:41 | napsal: guma_panuje Autor textu : Daniel "Esantin" Meister (esantin@centrum.cz |  Návod
Kapitola 2. - Hnízdo důlních červů

1) Bažinný Tábor

1. Ohnisko pro Guru
Tento úkol dostanete od Lestera a tím ukončíte kapitolu. Běžte do chrámu za Y'Berionem, máte přinést magické ohnisko. Pro ohnisko byl poslán Novic Nyras, ale nevrátil se. Od Y'Beriona dostanete mapu, vydejte se podle ní na cestu. Na konci najdete zmagořelého Nyrase, který na vás zaútočí. Zabijte ho a oberte ho o ohnisko. Vraťte se za Y'Berionem a oznamte mu fakta. Pošle vás s ohniskem za Cor Kalomem. Můžete si říct o odměnu.

2. Výměšek z důlních červů
Jakmile donesete ohnisko Cor Kalomovi, dostanete tento úkol. Musíte najít silnější výměšek z důlních červů. Pátrání máte začít ve Starém Dole. Jděte tedy do Starého Dolu a promluvte si s Ianem. Nemá na vás čas, protože se porouchalo ozubené kolo v drtičce. Když mu ho doneste, udělá si na vás čas. V jedné z postraních šachet je stará drtička, vydejte se tam. Sestupte dolů, vykoste důlní červy a seberte ozubené kolo. Vraťte se za Ianem a dejte mu ozubené kolo. (Pozn. Když jsem lezl z tý šachty, jak tam je stará drtička, z toho žebříku jsem vždycky spadnul. Musel sem vylézt nahoru a skočit tam. Je to asi nějaký svinský bug.) Řekne vám, že máte jít za Asghanem, ten je úplně dole, tak se tam vydejte. Řekněte mu ať otevře tu mříž a že vám to povolil Ian. Otevře to jen pod jednou podmínkou, když tam budou dva nebo tři Templáři. Dva najdete na dně dolu, Gor Na Kosh a Gor Na Vid. Gor Na Vid půjde jenom, když mu dáte lektvar. Gor Na Bar je nahoře u jedné z postraních šachet. Teď běžte za Asghanem a on vám dovolí otevřít mříž, kterou otevřete navijákem. Probojujte se až ke královně důlních červů a zabijte ji. Neměla by dělat moc velký problém. Seberte vajíčka kolem ní a vraťte se ke vchodu. Promluvte si se všemi třemi Templáři. Ještě oznamte Ianovi, že jste našli hnízdo důlních červů a dostanete basu piva 8-). Teď se vraťte do Bažinného Tábora za Cor Kalomem a vyberte si odměnu.

Pokud hrajete za Bažinný Tábor, můžete se nyní přidat k Templářům. Nejsem si jistý, ale myslím, že podmínkou přijetí je 10. úroveň. Oznámí vám to Templář u vchodu Bažinného Tábora.

Pokud hrajete za Starý Tábor, můžete se nyní přidat ke Strážím. Oznámí vám to Drake ve Starém Dole. Podmínkou přijetí je 10. úroveň. Nebo se můžete přidat k mágům ohně.

Pokud hrajete za Nový tábor, můžete se nyní přidat k Žoldákům. Oznámí vám to Jarvis u brány Nového Tábora. Podmínkou je 10. úroveň.

3. Rukopis
Tento úkol dostanete po donesení vajíček královny důlních červů. Cor Kalom potřebuje knihu, aby mohl použít ohnisko. Knihu ztratil Novic Talas, když ji přenášel ze Starého Tábora. Talase najdete na chrámovém nádvoří. Promluvte s ním a domluvte se, že on vás dovede k jeskyni černých goblinů a vy získáte ukradenou knihu. Talas na vás počká před mostem, přejděte přes most a vysekejte černý gobliny. Pozor na gobliny, jsou docela slabí, ale je jich hodně. Projděte jejich jeskyni a v jedné truhle je ztracená kniha. Vraťte s Talsem do tábora a předejte knihu Cor Kalomovi.

Kapitolu ukončíte tak, že o půlnoci přijdete na chrámové nádvoří.

Kapitola 3. - Artefakty pradávných sil

1) Bažinný Tábor

1. Skřetí hřbitov
Po vzývání vám Cor Angar dá nový úkol. Musíte jít do skřetího hřbitova. Do skřetího hřbitova se dostanete, když půjdete z Bažinného Tábora a budete se držet řeky nalevo, dokud nenarazíte na most. Za mostem čeká smečka kousavců. Za nimi narazíte na první skřety. Jděte rovně, dokud neuvidíte velkou lebku, to je vchod do skřetího hřbitova. Vchod otevřete navijákem nalevo. Vejděte dovnitř. Projděte sálem a cestou zabíjejte skřety. V tomto sále je spousta výklenků, ve kterých jsou mumie. V mumiích je spousta užitečných věcí jako prstýnky, lektvary a svitky. Některé výklenky jsou zavřené, otvírají se spínači v jiných výklenkách. Na konci se dejte chodbou, která vede do místnosti, kde bojuje Baal Lukor se skřety. Pomozte mu a promluvte s ním, přislibte mu pomoc. Jsou zde tři tunely, nejdříve jděte do toho napravo. Napravo se chodba rozdvojuje, napravo jsou dva skřeti. Nalevo je mříž, která se otvírá spínačem ve výklenku. Najdete tam polovinu skřetího zaříkadla. Zaříkadlo dejte Baal Lukorovi. Vraťte se a dejte se prostřední chodbou. Tam najdete druhou půlku skřetího zaříkadla, kterou taky předejte Baal Lukorovi. Dírou byste se dostali do chodby napravo. Za chvíli vám to Baal Lukor přeloží, že je teleportační svitek. Vraťte se a dejte se chodbou nalevo. Dojdete do velké místnosti, kde veprostřed je trochu tuhý skřetí bojovník. Kolem je pár skřetích zvědů, pozabíjejte je i s tím bojovníkem. Potom se postavte na míst, kde stál skřetí bojovník. Baal Lukor vycítí auru, jděte za ním a dá skřetí teleportařní svitek. Použijte ho, přenesete se na druhou stranu zdi, kde otevřete Baal Lukorovi navijákem. Pokecá s váma a vy ho zase povedete. Projděte to tu. Až vlezete do místnosti, kde je Meč Smrti, Baal Lukor zešílí a zaútočí na vás, zabijte ho. Vraťte se do Bažinného Tábora za Cor Angarem. Pokecejte a dostanete další úkol.

2. Léčivé byliny pro YBeriona
Tento úkol vám zadá Cor Angar, musíte donést pět léčivých rostlin pro Y'Beriona. Ale musí to být ty s oranžovýma a zelenýma lístkama. Nacházejí se v bažině. Až jich budete mít pět, tak se vraťte. Dají se taky koupit u Fortuna. Y'Berion mezitím zemřel. Teď dostanete teleportační runu do Bažinného tábora. A čeká vás další úkol.

3. Plán úniku Nového Tábora
Další úkol dostanete od Cor Angara. Teď se Bratrstvo musí spoléhat na plán úniku Nového Tábora. Dostanete klíč od truhly v Cor Kalomově dílně, kde je almanach a ohnisko. To teď doneste do Nového Tábora. U Rýžového Lorda potkáte Gorna, pokecejte s nim. Jděte do jeskyně a pokecejte s mágem Cronosem. Řekne vám heslo "TETRIANDOCH". Jděte tedy za mágy, strážím řekněte heslo a oni vás pustí. Jděte za Saturasem a všechno mu vypovězte. Dejte mu také almanach a ohnisko.

2) Nový Tábor

1. Hledání ohniskových kamenů
Saturas bude chtít najít zbývající čtyři ohniska. Dostanete mapu ohnisek a teleportační svitek k mágům vody. U alchymisty si můžete vyzvednout lektvary. Teď se půjde pro ohniska.

Pro tento úkol musíte splnit úkoly - Ohnisko pod kamenným kruhem, Ohnisko v trolím kaňonu, Ohnisko v rozvalinách kláštera a Ohnisko v horské pevnosti.

Až donesete ohniska vyzvedněte si u Riordiana a Cronose odměnu. Tímto končí tento úkol.

2. Ohnisko pod kamenným kruhem
Vydejte se z Nového Tábora a jděte nahoru napravo podél skály. Jděte pořád dál dokud nenarazíte na Miltena. Pokecejte s ním, všechno vám vysvětlí a dovede vás do hrobky. Dostanete taky svitek zničení nemrtvého, který použijete na nemrtvého strážce. Vejděte do hrobky a zabijte kostlivce, pozor jsou docela tuzí. Potom použijte svitek smrt nemrtvému na strážce. Z mrtvoly strážce seberte skřetí amulet a klíč. Amulet dejte Miltenovi. Truhlu potom odemknete klíčem, tam je ohnisko. Doneste ho Saturasovi.

3. Ohnisko v trolího kaňonu
Teď se vydejte podle mapy pro nejseverněji umístěné ohnisko. Potkáte tam starého známého Diega. Pomůže vám s gobliny. Seberte ze země list z deníku a svitek. Z listu se dozvíte, co svitek je. Použijte svitek na trola a on se změní na trolíka, kterýho v pohodě sejmete. Zkuste použít naviják, ale je zaseklý, Diego ho opraví. Použijte naviják, kterým otevřete bránu k ohnisku. Za vámi se objeví několik gobliních bojovníků. Vylezte nahoru k ohnisku, bude tam otravovat několik harpií, které rozsekejte. Potom seberte ohnisko a promluvte si s Diegem. Ohnisko doneste Saturasovi.

4. Ohnisko v rozvalinách kláštera
Jdete si pro ohnisko na severovýchodě mapy. Potkáte tam Gorna, jak tam kosí chňapavce. Gorn tam hledá starý poklad. Domluvte se s ním, že budete pátrat spolu. Teďka vás povede Gorn. Jděte za ním dolu, pozabíjejte chňapavce a vyberte truhlu. Byly tam svitky a klíč. Nyní vedete vy Gorna. Vylezte zpět nahoru a přeběhněte po kládě na druhou stranu. Znova pokoste chňapavce a jděte k bráně. Použijte svitek proměna v žíravou štěnici a prolezte. Proměníte se zpět klávesou [ENTER]. Použijte naviják, tím otevřete bránu Gornovi. Rozsekejte zase chňapavce. Když půjdete k podstavci, kde mělo být ohnisko, nebude tam. Jděte tedy do podzemí, prosekejte se až k stínové šelmě, tu taky sejměte. Otevřete dveře a vyberte truhly. V jedné ohnisko. Potom se vraťte a na nádvoří bude mladý trol, kterého zabijte. Potom vás Gorn opustí. Vraťte se k Saturasovi a dejte mu ohnisko.

5. Ohnisko v horské pevnosti
Jděte si pro poslední ohnisko. Je to v horské pevnosti na jihu. Na mostě hlídá golem, který lze zabít jen drtivou zbraní. Nedaleko od horské pevnosti je jeskyně a v ní skřetí kladivo. Za mostem potkáte Lestera z Bažinného Tábora. Hledá tam nějaký dokument. Domluvte se, že budete pátrat spolu. Nahoře pozabíjejte harpie a vstupte do pevnosti. Tady taky rozsekejte harpie. V zadní místnosti je truhla a páka. V truhle je klíč od jiný truhly. Páka otvírá tajnou místnost. V ní jsou kostlivci a dvě truhly, který vyberte. O patro víš jsou zase otravné harpie, zabijte je. Vzadu je jedna truhla a další truhla je na balkoně, v ní je dokument pro Lestera. Dejte ho Lesterovi a on vám dá svitky telekineze. Tím si můžete přitáhnout ohnisko. Pro ohnisko se dá také skočit. (Pozn. Zase jsem tam měl bug, nemohl jsem vylézt do věže.) Dole si promluvte s Lesterem, rozhodne se, že tady zůstane. Vy doneste ohnisko Saturasovi.

Kapitola končí, až přinesete všechny ohniska Saturasovi.

Kapitola 4. - Xardas

1) Nový Tábor

1. Pomoc mágů Ohně
Teď musíte přesvědčit mágy Ohně, aby se zúčastnili odpálení rudné haldy. Dostanete teleportační runu k mágům vody. Teď se vydejte ke Starému Táboru. Na hrázi potkáte Leeho, řekne vám svůj příběh. Až se dostanete ke Starému Táboru, uvidíte obě brány zavřené. Před západní bránou stojí Milten. Promluvte s ním a dozvíte se, co se stalo. Starý důl byl zaplaven a Gomez nechal popravit všechny mágy ohně kromě Miltena, který utekl. U jižní brány je Diego, ten vám vysvětlí dalších pár podrobností a dostanete úkol "Setkání". Pak se vraťte za Saturasem a všechno mu řekněte.

2. Xardas nekromant
Když jsou mágové ohně mrtví, je tu ještě třináctí mág, o kterém se zmínil Saturas. Promluvte si se Saturasem o Xardasovi. Xardasova věž je na jihu v zemi skřetů. V knihovně si přečtěte, co na každého golema platí - Arcanum Golum svazek I,II. Kupte si svitky ohnivých a ledových kouzel (10ks) a vydejte na cestu. Pokud hrajete za mága, tak je nejspíš máte. Vydejte se na cestu. Xardasovu věž poznáte snadno. Cestu k věži hlídají tři golemové. Na kamenného golema platí drtivé zbraně, skřetí kladívko nezradilo. Na ledové golema platí ohnivá kouzla, osvědčil se mi ohnivý šíp. Na ohnivého golema platí zase ledová kouzla, automaticky je dobrý ledový šíp. Z každého golema seberte srdce. Vstupte do věže. Vyberte tam dvě truhly s rudou a lektvary. Potom si promluvte s démonem a dejte mu srdce golemů. Dostanete teleportační runu do věže. Teleportujte se nahoru. Vyberte tady zas truhly s lektvary. Po žebříku vylezte nahoru za Xardasem. Promluvte si s ním. Řekne vám, že odpálit Rudnou haldu není to správné řešení. A dostanete úkol "Vyhoštěný skřetí šaman". Vraťte se za Saturasem. Ať zvolíte jakoukoli odpověď, úkol bude nesplněn.

3. Krunýř důlního červa
Tento úkol dostanete od Wolf během úkolu "Hledání ULU-MULU". Před vyčištěním Svobodného Dolu vás Gorn pošle za Wolfem. Wolf vynalezl způsob, jak vyrobit zbroj z krunýřů důlního červa. Doneste mu 15 krunýřů a on vám ji vyrobí. Potom si ho nezapomeňte vyzvednout.

2) Starý Tábor

Do Starého Tábora se teď nedostanete, protože je uzavřený. Stráže u bran na vás zaútočí. Starý Důl byl zaplaven. Aby si Gomez zachoval svou moc, zaútočil na Svobodný Důl a zabral ho. Gomez taky nechal popravil všechny mágy Ohně.

Pokud jste hráli za Starý Tábor, tak máte padáka 8-), vykopli vás. Můžete se přidat k Novýmu nebo Bažinnýmu Táboru.

1. Setkání
Diego je u jižní brány a od něho dostanete tento úkol. Máte říct jeho kamarádům Lesterovi a Gornovi, že se setkají s Miltenem na obvyklém místě. Lestera najdete v horské pevnosti na jihu, jak jste hledali ohnisko. Gorn je v Novém Táboře. Gorn je u Saturase nebo na cestě do Svobodného Dolu. Nebo na svém obvyklém místě u ohně.

3) Xardasova věž

Xardasova věž se nalézá na jihu v zemi skřetů. Xardas je nekromant, býval mágem ohně. Jeho věž hlídají tři golemové. Poté dostanete teleportační runu nahoru. Z Xardasovi věže se dá dostat dvěma způsoby. Můžete se někam teleportovat nebo skočit do jezírka vedle věže.

1. Vyhoštěný skřetí šaman
Tento úkol dostanete od Xardase. Musíte najít vyhoštěného skřetího šaman Ur-Shaka. Ur-Shak vám vypoví druhou polovinu Spáčova příběhu. Ur-Shak je ve staré citadele. Ruiny staré citadeli jsou na nejvyšším vršku, který je vidět zdaleka. Dá se tam dostat cestou do horské pevnosti. Nepůjdete do pevnosti, ale dáte se napravo, je tam most. Dá se tam dostat i jinou cestou blíž u Xardase. Najdete tam Ur-Shaka, jak bojuje se skřetama, pomozte mu. Ur-Shak vám doplní mapu. Potom vám vypoví Spáčův příběh. Vraťte se za Xardasem a pokecejte s ním. Dá vám nový úkol "Cesta do Spáčova chrámu".

2. Cesta do Spáčova chrámu
Tento úkol dostanete po předchozím úkolu od Xardase. Musíte se dostat do Spáčova chrámu. Nejdříve se podívejte na úkol "Hledání ULU-MULU". ULU-MULU je skřetí znak přátelství, když ho budete mít nezaútočí na vás. Tento úkol pokračuje v další kapitole.

4) Stará Citadela

Stará citadela se nachází na nejvyšším vršku v kraji, je to na jih od Starého Tábora. Z citadely dnes zbyly jen ruiny a přebývá tam skřetí šaman Ur-Shak.

1. Hedání ULU-MULU
Tento úkol dostanete od Ur-Shaka. Jeho kamarád otrok ve Svobodném Dole umí vyrobit ULU-MULU. Vydejte se tedy do Svobodného Dolu přes Nový Tábor. U Saturuse vás osloví jeden mág, máte se sejít s Gornem, který na vás čeká na cestě do dolu. Jděte tedy za Gornem a proberte s ním převzetí Svobodného Dolu a ještě vám řekne, že s vámi chce mluvit bandita Wolf. Za jděte za Wolfem, který vám dá úkol "Krunýř důlního červa". Teď se vraťte za Gornem a běžte převzít důl. Dostanete klíč od vrátnice s navijákem. Naviják otvírá mříž do Svobodného Dolu. Cestou pozabíjejte břitvy. Až dorazíte k dolu, tak vám Gorn řekne, že až budete dole, tak za váma přijde. Jděte tedy dolů. Projděte do vrátnice nepozorovaně, aby vás Jackal neviděl. Otevřete vrátnici a otočte navijákem, za chvíli přijde Gorn. Gorn Jackala a Strážce klidně zabije sám. Vejděte do dolu. Na začátku zabijte Strážce a řekněte Gornovi, ať hlídá vchod, zvládnete to sami. Máte dvě možnosti, jak důl projít. Můžete v první místnosti slézt dolů nebo můžete jít rovně. Když slezete dolů, tak narazíte na důlní červy. Potom seskákejte dolů a pozabíjejte důlní červy. Vyleze nahoru a za chvíli narazíte na kamaráda Ur-Shaka Tarroka. Pokecejte s ním. Bude chtít, abyste mu našli jeho lék. Seskočte dolů a tam pozabíjejte zase důlní červy. Nezapomeňte sbírat krunýře důlních červů na úkol "Krunýř důlního červa". Pokračujte dále, tam v temném koutě by měla být Tarrokova medicína. K Tarrokovi mi nešlo vyskočit, tak jsem to celý obešel. Vylezte po dřevěném lešení do další jeskynní místnosti. Zde pozabíjejte Stráže a jděte dále. Vylezte po žebříkách nahoru a tam zase zabijte Stráže. Slezte dolů k důlní drtičce, pozabíjejte důlní červy a vraťte se nahoru. Teď vyjdete na tom místě, kde jste začínali. V celém dole pozabíjejte Stráže. Pak se dostaňte za Tarrokem a dejte mu jeho medicínu. Řekne vám, že potřebujete na ULU-MULU - jazyk ohnivé ještěrky, trolí tesák, zuby močálového žraloka a roh stínové šelmy. Potom opusťte důl.

Ohnivou ještěrku naleznete na pláži, která je na severovýchodě. Pozor na ně, jsou dost nebezpeční. Použijte prstýnky a amulet s ochranou proti ohni.

Trol je v trolím kaňonu. To je tam, kde jste s Diegem hledali ohnisko. Kupte si u Xardase svitek zmenši nestvůru, tím trola v pohodě dostanete.

Močáloví žraloci jsou u Bažinného Tábora.

Stínová šelma je v lese mezi Starým a Bažinným Táboře.

Potom to všechno doneste Tarrokovi a on vám vyrobí ULU-MULU.

Kapitola končí, když vyjdete s ULU-MULU ze Svobodného Dolu.

Kapitola 5. - Strážci portálu

1) Xardasova věž

1. Cesta do Spáčova chrámu
Tento úkol dostanete už v minulé kapitole. Připravte si ULU-MULU a vydejte se do skřetího města podle mapy, jak vám doplnil Ur-Shak. Před městem znova potkáte Ur-Shaka, pokecejte s nim. Dozvíte se, jak se dostat do chrámu. Vejděte s ULU-MULU do města. Otevřete si navijákem a jděte do jeskyní. Jsou tam tři truhly, které vyberte. V jedné je zmiňovaný teleportační svitek, který následně použijte. Vstupte do Spáčova chrámu. Přejděte přes rozbitý sloup na druhou stranu. V následující místnosti pozabíjejte kostlivce a kostlivého mága. Jděte nalevo a zmáčkněte spínač, otevře se vám vchod a vejděte. Nalevo a napravo se otevřou cely s kostlivci. Zabijte je, v celách zmáčkněte spínače a otevře se vám cesta dál. Tady musíte spustit tři spínače ve správném pořadí. Já jsem to měl prostřední, levý a pravý. Když zvolíte správnou kombinaci spustí se malá animace. Vraťte se do místnosti, kde byl kostlivý mág. Otevřeli se vám dveře dole do tunelu a nahoře za kostlivým mágem. Vydejte se za těmi druhými. Zase zabijete kostlivce i s jejich mágem. Jděte nalevo zase zmáčkněte tlačítko a vejděte. Vevnitř je chrámová stráž, zabijte ji zmáčkněte levý spínač. Ve výklenků jsou nějaké věci. Spínačem otevřete dveře, mříž v tunelu a sloupy sjedou dolů. Vraťte se do místnosti s druhým kostlivým mágem. Pokračujte cestou, kde stál kostlivý mág. Potkáte tam prvního nemrtvého skřetího šamana Varrag-Hashor (1/5). Zabijte ho seberte mu jeho čepel. Takovéhle čepele naleznete u každého nemrtvého šamana, rozhodně je nezahazujte, jsou potřeba k dohrání hry.

Čepel zabodněte do relikviáře, tím otevřete východ. Vraťte se a vyskákejte po sloupech, které vám vyjely. Zabijte chrámovou stráž a pokračujte chodbou. Na konci na vás čeká další nemrtví šaman Varrag-Unhilqt (2/5). Zabijte ho a seberte jeho čepel. Jděte do místnosti za ním, tam vyskočte na výstupek. Otevře se mříž dolů. Když vyskočíte ještě jednou na výstupek, zasunou se bodáky dole. Skočte dolů, vyberte tam mumie a zmáčkněte spínač na sarkofágu. V mumiích jsou skvělé lektvary, které zvyšují permanentně vaše statistiky. Vraťte se zpět. Teď jděte temným tunelem ze začátku, v tunel se rozdvojuje, jděte vpravo. Vyskočte nahoru, tam pozabíjejte kostlivce a chrámovou stráž. Vlezte do místnosti se třemi spínači. Postupně je zmáčkněte všechny. Objeví se dvakrát menší démon a další nemrtví šaman Varrag-Kasorg (3/5). Sejměte ho a nezapomeňte vzít jeho čepel. Tu potom zabodněte do relikviáře, tím otevřete mříž u vchodu. Vraťte se do tunelu a jděte doleva až nakonec. Na konci vylezete do obrovského prostoru. Jsou zde dvě místnosti a vchod s mříží, před kterou stojí Templář. Jděte do místnosti nalevo, na stěně najděte spínač a zmáčkněte ho. Otevře se tajná místnost. Na jedné stěně je vysoko spínač. Jděte do vchodu a střelte do něj střelnou zbraní. Místnost se na chvíli zavře a vysunou se bodáky. Musíte dát pozor na bodáky. Otevře se další stěna, kde je další spínač. Zase použijte střelnou zbraní, protože je moc daleko. Párkrát do něj střelte a místnost napravo se otevře.
Vsupte do ní. Jsou tu zase tři spínače, musíte je zmáčknout ve správném pořadí (levý, pravý a prostřední). Když zvolíte špatnou kombinaci, objeví se menší démon, dá se na tom dobře nalevelovat. Až zvolíte správnou kombinaci a otevře mříž za Templářem. Templáře Gor Boba sejměte a jděte dál. Jděte dál a zabíjejte fanatické Templáře a chrámovou stráž. Jsou tu dva východy a taky tunel, do kterého seskočte. V tunel jděte doleva a potom dolů. Najdete tam pěknou sekeru Pěst Barbara, deníček a truhlu, kterou vyberte. Z deníčku se dozvíte o meči, kterého se skřeti bojí, je to Uriziel nejmocnější meč ve hře 8-). Vraťte se nahoru do tunelu a jděte po ochozu kolem až do velké jeskyně s lávou a ostrůvkem uprostřed. Dá se tam dostat i z místnosti, kde byli chrámové stráže a fanatičtí Templáři, ale budete muset proskákat bodáky. Ve velké jeskyni s lávou musíte po ochozu projít tři místnosti. V každé místnosti jsou démoni a jeden spínač. Musíte aktivovat každý spínač, aby se vám vysunul most k ostrovu uprostřed. Jděte na ten ostrov. Jděte do budovy, ale vlezte tam bokem, jinak když půjdete hlavním vchodem, tak zemřete. V budově je další skřetí nemrtví šaman Varrag - Ruuushk (4/5), kterého sejměte. Z oltáře vezměte Uriziel, a taky nezapomeňte vzít šamanovu čepel. Z místnosti vyjděte opět bokem. Vraťte se do tunelu a jděte na druhou stranu. Dojdete do další místnosti s lávou a ostrovem uprostřed. Na ostrově je spínač, který když zmáčknete, sjedete dolů. Tam aktivujte levý i pravý spínač a zabijte důlní červy.

Spínači otevřete mříže od zelené budovy. Vraťte se, tlačítkem nalevo si přivolejte plošinu a vjeďte nahoru. Vraťte se tunelem do místnosti, kde byla chrámová stráž a fanatičtí Templáři. Jděte vchodem nalevo. Nyní jste v místnosti s lávou, kde jste sjeli dolů, ale na druhé straně. Pozabíjejte všechny fanatické templáře, démony a chrámovou stráž. Projděte si zelenou budovu, naleznete zde další pěknou sekeru Pěst trola. Až projdete budovu a přejdete most, narazíte na poslední nemrtvého šamana Grash-Varrag-Arushat (5/5). Šamana zatím nemůžete zabít, tak se vraťte ven. Cestou zabíjejte důlní červy a vylepšenou chrámovou stráž. Teleportujte se ke Xardasovi a pokecejte s ním. Řekněte mu, že jste se dostali do chrámu.

2. Kouzelný meč URIZIEL
Ukažte Xardasovi podivný meč, který jste našli ve Spáčově chrámu. Řekne vám, že je to mocný artefakt URIZIEL, který bohužel ztratil kouzelnou auru. Budete potřebovat obnovit jeho kouzelnou auru. Xardas vám vytvoří magickou formuli pro URIZIEL a vy se zatím podívejte po lepší zbroji. Xardas vám poradí, že máte hledat v jeho staré věži a dá vám klíč od truhly. Ta věž se nachází na jezeře mezi horskou pevností a starou citadelou. Vydejte se tam, je to blízko Xardase. Věž poznáte snadno. Proplavte do jeskyně, je tam spousta nemrtvých, které pozabíjejte. Nalevo je truhla se zbrojí a teleportační runou do Starého Tábora. Napravo jsou nějaké drobnosti. Teleportujte se za Xardasem, který bude mít hotovou magickou formuli pro URIZIEL. Teleportujte se k mágův vody, bude tam váš kámoš Milten. Odejděte s Miltenem do knihovny a promluvte si. Domluvte si s ním pomoc a sejděte se u Rudné haldy. Vchod k Rudné haldě je za Saturasem. Až tam Milten přijde, dejte mu magickou formuli. Spustí se video, jak transformujete magickou sílu z haldy do meče. Tímto končí kapitola. Od teďka se nemůžete teleportovat k mágům vody, jinak na vás zaútočí. (Pozn. Když se tam teleportujete a necháte si aktivní kouzlo, myslím, že na vás nezaútočí.)

Kapitola 6. - Spáčovo hnízdo

Toto je závěrečná kapitola, tak si ještě zajděte pořádně užít. Použijte teleportační runu do Starého Tábora, kterou jste našli ve stáré Xardasově věži. Vybijte všechny Stráže. Potom zajděte do hradu na kafe za Gomezem 8-). Sejměte ho i s jeho pobočníky. Scar má nejlepší jednoručák ve hře. Je tu opravdu spousta skvělých věcí od zbraní až po magické předměty. Gomez má dva klíče. Jeden je od vězení, zajděte tam. Vchod je nedaleko, kde seděl Bullit. V jedné cele je kovář Stone, osvoboďte ho. Ten vám na oplátku něco vyrobí, nebo vylepší vaši Starobylou rudnou zbroj. Druhý je od truhly v prvním patře, je tam další Pěst trola.Ten klíč je taky od skladu, ale nějak nejde otevřít. Vydejte se na místo, kde byl Fisk a Dexter. Vyskákejte po chatrčích a vylezte nahoru. Projděte místnosti, dostanete se do skladu z druhé strany. Nic moc tam není. Můžete pokosit i Stíny a kopáče. Pokud hrajete za mága, Xardas vám může z URIZIELU vytvořit mocnou runu. Potom vyrazte do skřetího města.

Teď máte skvělé vybavení, můžete jít vykosit skřetí město. Potom si telekinezí přitáhněte sošku, kterou uctívali skřetí šamani. Následně použijte páku a vstupte do Spáčova chrámu. Proběhněte až k poslednímu skřetímu šamanovi (5/5) a Urizielem ho sejměte. Vezměte jeho čepel a vystoupejte nahoru. Potkáte apokaliptického Templáře, kterého ihned sejměte. Zabodněte pět skřetích čepelí do pěti relikviářů, otevře se mříž. Objeví se zde váš kámoš Xardas, který po chvíli usne. Jsou zde čtyři východy (SZ, SV, JZ a JV). Jděte do SZ. Jsou zde mumie, které obsahují spoustu lektvarů na permanentní zvýšení vašich statistik. To samé je na SV. Teď jděte do JZ nebo JV, oba východy vedou na stejné místo. Teď uvidíte šíleného Cor Kaloma se svými učedníky, za nimi se tyčí Spáč v celé své kráse. Zabijte Cor Kaloma a potom jeho učedníky. Učedníky můžete dostat, tak že budete zdrhat a on napadaj do puklin s lávou. Pozor na Spáče, který fluše ohnivé koule. Když se k němu přiblížíte, tak vás uspí. Teď budete muset otevřít pět relikviářů se srdci a následně je probodnout čepelemi od šamanů. Po každém probodnutém srdci se objeví démoní lord, kromě pátého srdce, tím končí hra. Spustí se závěrečné video, blahopřeji k dohrání Gothica.

KONEC.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Jaké je vaše nejoblíbenější NPC?

Xardas 16.9% (192)
Diego 29.9% (339)
Gorn 14.2% (161)
Lester 8.7% (99)
Milten 12.3% (139)
Lee 8.4% (95)
Cor Angar 9.5% (108)

Tento web je věnován všem dílům Gothicu: